Автор Тема: "Правила користування маломірними суднами на водних об'єктах Луганської області"  (Прочитано 26779 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Kep

Прошу открыть тему "Правила користування маломірними суднами на водних об'єктах Луганської області"
Прошу отнестись к этому серьезно. Как только юр.отдел Луганской ОГА примет проект а это 5-10 дней 30 дней будет на общественное обсуждение. Я думаю что предложения могут быть уже сейчас ибо...

ВОДНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ, Стаття 8/1. Компетенція обласних, Київської та Севастопольської міських рад у галузі регулювання водних відносин, частина 10) встановлення правил користування маломірними суднами на водних об'єктах. Расчитываем на плодотворную работу.
« Последнее редактирование: Октябрь 15, 2013, 10:38:53 am от comrad »

Оффлайн Kep


ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
№____від ___.___. 20__ р.







ПРОЕКТ ПРАВИЛ
користування маломірними суднами
на водних об’єктах в Луганській області











Луганськ 2013 рок
 

1. Загальні положення
1.1. Правила користування маломірними (малими) суднами на водних об’єктах у Луганській області (далі Правила) розроблені на підставі статей 81, 67 Водного кодексу України, Положення про Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті (далі Укрморрічінспекція), Положення про Регістр судноплавства України, Постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1147 «Про прикордонний режим» (зі змінами та доповненнями) та інших документів, що регламентують охорону людського життя на воді, безпеку судноплавства та охорону довкілля і встановлюють порядок користування маломірними суднами та базами для стоянок маломірних (малих) суден. Ці правила є керівним і нормативним документом для місцевих органів державної виконавчої влади, державних інспекторів структурних підрозділів Укрморрічінспекції, Регістра судноплавства України та власників маломірних (малих) суден і баз для стоянки маломірних (малих) суден.
1.2. Ці Правила є обов’язковими для виконання на території Луганської області для всіх підприємств, установ, товариств, організацій, незалежно від форм власності та їх приналежності до міністерств і відомств, громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, які користуються маломірними (малими) суднами та плавають ними на річках, озерах, водосховищах, ставках та інших поверхневих водних об’єктах області.
1.3. Правила встановлюють основні вимоги при експлуатації маломірних (малих) суден та баз стоянки для них, порядок їх реєстрації та взяття на державний облік, порядок користування та плавання маломірних (малих) суден на внутрішніх водних шляхах області.
1.4. Ці Правила не скасовують вимог інших правил і нормативних актів, пов’язаних з безпекою судноплавства, дія яких поширюється на всій території України.
1.5. Державний нагляд за безпекою плавання маломірних (малих) суден здійснює Укрморрічінспекція, вимоги якої є обов’язковими для виконання всіма судновласниками, судноводіями, посадовими особами, відповідальними за експлуатацію суден, а також баз для стоянки маломірних (малих) суден у взаємодії з органами місцевого самоврядування, підрозділами Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Міністерства Внутрішніх справ України, громадськими об’єднаннями та державною прикордонною службою.
1.6. Персональну відповідальність за забезпечення безпеки плавання маломірних (малих) суден та безпечну експлуатацію баз для стоянок маломірних (малих) суден несуть перші керівники, яким належать вказані судна (бази для стоянки) або які використовують їх за договорами оренди, національні та ландшафтні парки, заказники, приватні підприємці – власники баз, лагерів відпочинку, прокатних пунктів та водних атракціонів.
Особи, які порушують вимоги Правил, несуть адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством.
1.7. Державний нагляд за безпекою плавання маломірних (малих) суден, державну реєстрацію вказаних суден, перевірку знань та видачу відповідних посвідчень судноводіям здійснює Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті.
1.8. Водні об'єкти, повинні бути обладнані навігаційними плавучими, береговими знаками і вогнями, а також інформаційними (заборонними, попереджувальними, приписними) знаками встановленого зразка. Вказані знаки встановлюються місцевими органами виконавчої влади, власниками гідротехнічних та інженерних споруд та власниками баз стоянок, пляжів та місць масового відпочинку людей на воді, керівниками національних і ландшафтних парків та підлягають щорічному огляду Укрморрічінспекцією перед початком навігації. Схеми розміщення вказаних знаків та їх технічні характеристики, місця облаштування причалів, пунктів стоянки прогулянкових плавзасобів, як і самі пункти прокату, прогулянкові маршрути узгоджуються з Укрморрічінспекцією.
    Порядок руху маломірних (малих) суден або його заборона визначається, у разі необхідності, органами місцевого самоврядування та узгоджується з територіальним підрозділом Укрморрічінспекції.
Облік місць масового відпочинку на воді проводиться згідно з порядком, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2002 № 264.
1.9. Терміни та визначення, що містяться в Правилах:
   база для стоянки маломірних (малих) суден –суб'єктами господарювання, одним із статутних напрямів діяльності яких є надання послуг з безпечного утримання маломірних (малих) суден і який утримує і використовує спеціально обладнані для цього гідротехнічні споруди або природні берегові об’єкти, за винятком баз та інших пунктів базування суден флоту рибного господарства;
   веслове судно – судно у якого єдиним засобом для одержання рушійної сили є весла;
   вітрильне судно – будь-яке судно під вітрилом, у тому числі, яке має двигун, при умові, що він не використовується під час руху;
   внутрішні водні шляхи – річки, озера, водосховища, ставки, канали, а також внутрішні морські води;
   водний велосипед – плавзасіб, що приводиться в рух з використанням фізичної сили людини (шляхом приведення у дію гвинта/гвинтів або гребного колеса/коліс), призначений для перевезення однієї або більше осіб, які розташовуються на спеціальних місцях для сидіння на корпусі (корпусах) плавзасобу;
   водний об'єкт – сформований природою або створений штучно об'єкт ландшафту чи геологічна споруда, де зосереджуються води (річка, озеро, море, водосховище, канал, ставок тощо);
   водні мотоцикли – малі швидкісні плавзасоби з двигуном спроектовані для керування однією особою, призначені для перевезення однієї або кількох осіб, які знаходяться на плавзасобі, сидячи на спеціальних сидіннях, стоячи на колінах або лежачи, що відрізняється від положення всередині плавзасобу, й рухаються по поверхні води у перехідному режимі або у режимі глісування. Вказаний термін охоплює плавзасоби з такими назвами: водяний мотоцикл (water-byke), водяні санки, водяний скутер (scooter), джетбайки (jet-byke), джетски (jet-ski), гидроцикл;
   водойма – безстічний або із сповільненим стоком поверхневий водний об'єкт;
   гідротехнічна споруда (ГТС) – споруда для використання водних ресурсів, а також для боротьби з шкідливим впливом вод;
   маломірне (мале) судно – самохідне судна з головними двигунами потужністю менш як 75 к.с. (55 кВт) і несамохідні судна та парусні судна валовою місткістю менш як 80 регістрових тонн (або одиниць), а також моторні судна незалежно від потужності двигунів, але валовою місткістю не більш як 10 регістрових тонн (або одиниць) та несамохідні судна (гребні човни вантажопідйомністю 100 і більше кілограмів, байдарки - 150 і більше кілограмів та надувні судна - 225 і більше кілограмів);
   моторне судно – маломірне (мале) судно, якому надає рух механічна установка;
   озеро – природна западина суші, заповнена прісними або солоними водами;
   паром – судно, призначене для регулярного перевезення людей, а також наземних рухомих засобів;
   підводні переходи – місця прокладки під водою через водний об'єкт трубопроводів, тунелів, телефонних, телеграфних, електричних кабелів, інших інженерних споруд та їх охоронні зони;
   плавання – цілеспрямований рух судна на водних шляхах;
   плавзасіб – будь-який засіб, що не є судном, але пристосований для пересування на ньому людей по воді: водний мотоцикл, водний велосипед, моторний гідродельтоплан, віндсерфінг та інші засоби, основні параметри яких не перевищують будь-якого параметра, встановленого для таких засобів Укрморрічінспекцією;
   повітряний перехід – місця прокладки над водою через водний об'єкт ліній високої напруги, телеграфного та телефонного зв'язку, нафтогазопроводів, автодорожніх і залізничних мостів інших інженерних споруд та їх охоронні зон;
   пристань – суб'єкт господарювання, який забезпечує впровадження комерційної, технічної, пасажирської та вантажної діяльності на річковому транспорті;
   причал – гідротехнічна споруда, яка має швартовні та відбійні пристрої і застосовується для стоянки, обробки та обслуговування суден, посадки та висадки пасажирів;
   спортивна база – спеціалізована споруда, призначена для учбових тренувань на спортивних веслових, моторних і вітрильних суднах з використанням для цих цілей службових маломірних (малих) суден;
   спортивне судно – будь – яке вітрильне, веслувальне, моторне судно, яке зареєстроване і використовується у спортивних цілях;
   ставок – штучно створена водойма місткістю не більше 1 млн.куб.метрів;
   стоїчні судна – понтони, плавпірси, плавпричали, наплавні мости, плавдоріжки, плавсадки, дебаркадери, плавготелі, плавресторани та інші плавзасоби, що експлуатуються біля берега;
   рибогосподарський водний об'єкт – водний об'єкт (його частина), що використовується для рибогосподарських цілей;
швидкісне судно – будь-яке судно, крім водотонажного, яке може розвинути швидкість 40 км/год та більше.
   Регістр судноплавства України – національне класифікаційне товариство, яке належить до сфери управління Міністерства транспорту та зв’язку України.
2. Обов'язки власників маломірних (малих) суден та судноводіїв.
2.1. Керівники підприємств, організацій, установ, приватні підприємці та фізичні особи, які є власниками маломірних (малих) суден, повинні зареєструвати маломірне (мале) судно згідно з Постановою Кабінету Міністрів України №1069 від 26 вересня 1997 р.
2.2. На зареєстровані судна видаються суднові білети, які є документом на право власності, присвоюються реєстраційні державні бортові номери.
2.3. Державні бортові номери наносяться контрастною фарбою на бортах з двох сторін на відстані 1/4 довжини судна від його носової частини (форштевня). Присвоєні реєстраційні номери наносяться на весла, рятувальні засоби.
   Висота букв і цифр бортових номерів повинна бути не менше 100 -150 мм, товщина - не менше 15-20 мм.
2.4. Після реєстрації кожне маломірне (мале) судно приписується до конкретної бази для стоянки маломірних (малих) суден та забезпечується постійним закріпленим за ним місцем для стоянки (зберігання), біля яких фарбою вказується реєстраційний номер судна. Всі приписані до бази-стоянки маломірні (малі) судна вносяться до журналу приписного флоту цієї бази із зазначенням бортового реєстраційного номера, типу судна, власника судна, його адреси і телефону, місця стоянки судна на базі, часу проходження технічного огляду на придатність до плавання..
   Номер бази для стоянки маломірних (малих) суден до якої приписано судно наноситься на транцевій дошці цього судна (висота букв і цифр не менше 100 -150 мм, товщина - не менше 15-20 мм), а при відсутності транцевої дошки на задній частині борта.
2.5. Вихід судна в плавання дозволяється тільки після дозволу відповідної особи на базі для стоянки маломірних (малих) суден та відповідної відмітки в журналі випуску суден.
2.6. Експлуатація судна дозволяється тільки при наявності свідоцтва про придатність судна до плавання та технічного талону.
2.7. Гребні човни вантажопідйомністю менш ніж 100 кілограмів , байдарки – менш 150 кілограмів та надувні (безмоторні) судна – менш 225 кілограмів, а також катери, шлюпки та інші плавучі засоби, що належать будь-якому судну, спортивні судна і інші веслові судна, що використовуються без двигуна, довжиною до 2,5 метрів, допускаються до користування на водних об’єктах області без попередньої державної реєстрації та технічного засвідчення за умови дотримання Правил судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, цих Правил, постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147 «Про прикордонний режим» та інших нормативів та вимог, які забезпечують безпеку плавання, охорону життя людей на воді та навколишнього природного середовища.
2.8. Судноводії зобов’язані мати при собі посвідчення на право управління моторним або вітрильним маломірним (малим) судном (у тому числі водним мотоциклом).
2.9. Судноводії маломірних (малих) суден зобов'язані:
-   забезпечувати безпеку плавання судна та пасажирів;
-   уміти своєчасно надавати допомогу потерпілим на воді;
-   вести постійне та уважне спостереження  водної акваторії з метою попередження аварійної ситуації і надання своєчасної допомоги людям, іншим маломірним (малим) суднам та плавзасобам, які потрапили у форс-мажорні обставини;
-   вживати заходів щодо надання потерпілим на воді медичної допомоги;
2.10. Судноводії зобов’язані на вимогу співробітників Укрморрічінспекції зупинити судно і пред’явити їм судові документи, відповідне свідоцтво (диплом) на право керування судном та надати можливість огляду судна, а в необхідних випадках надавати усні чи письмові пояснення з приводу порушень або пригоди на воді.
3. Облік маломірних (малих) суден та обов’язки власників баз для стоянки маломірних (малих) суден.
3.1. Бази для стоянки маломірних (малих) суден (Далі бази-стоянки) на водних об’єктах облаштовуються зацікавленими державними, кооперативними, громадськими та іншими організаціями і реєструються в установленому законом порядку.
3.2. Місця розміщення бази-стоянок встановлюються місцевими органами виконавчої влади за погодженням з постійним землекористувачем та  Укрморрічінспекцією.
3.3. Утримання маломірних суден здійснюється на базах-стоянках відповідно до вимог, встановлених Правилами безпечної експлуатації баз для стоянки маломірних (малих) суден, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 16 липня 2004 року № 642, Правилами охорони життя людей на водних об’єктах України, затвердженими наказом Міністерства України за питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 3 грудня 2001 року № 272 зареєстрованим у міністерстві юстиції України 01.02.2002 за №95/6383, а у районах, що охороняється Державною прикордонною службою, де встановлено прикордонну смугу та контрольований прикордонний район, з урахуванням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 року №1147 «Про прикордонний режим».
3.4. База стоянки для маломірних (малих) суден повинна забезпечувати безпечну цілодобову стоянку приписаних до неї маломірних суден, зберігання суднового інвентарю, моторів, іншого обладнання.
3.5. Організація зберігання та утримання маломірних суден повинна виключати можливість їх використання сторонніми особами.
3.6. Адміністрації баз стоянок маломірних суден зобов’язані вести облік суден або тимчасово приписувати судна, які прибули до району бази та перебувають тимчасово. У прикордонній смузі або контрольованому прикордонному районі о всіх суднах, які перебувають тимчасово необхідно одразу інформувати Державну прикордонну службу, у зоні відповідальності яких вони перебувають у відповідності до інструкції.
3.7. Випуск у плавання маломірних суден здійснюється чергово-вахтовою службою бази-стоянки відповідно до інструкції з випуску суден, затвердженою адміністрацією бази-стоянки за погодженням із структурним підрозділом Укрморрічінспекції, а у районах, що охороняється Державною прикордонною службою, де встановлено прикордонну смугу та контрольований прикордонний район, згідно з Інструкцією про порядок обліку та випуску маломірних суден, інших плавзасобів у внутрішні води України, яка затверджується, обласною державною адміністрацією за погодженням з органами охорони державного кордону, у зоні відповідальності яких вони розташовані.
3.8. При виході судна у плавання і при його поверненні на базу в журналі обліку виходу (приходу) суден повинен бути здійснений порядковий запис: номер судна, прізвище й ініціали судновласника, час отримання дозволу на вихід судна, мета і маршрут плавання, пункт призначення, орієнтовний час повернення, фактичний час повернення на базу.
3.9. Випуск маломірних суден з бази забороняється у випадках:
-   неподання судноводієм посвідчення на право  керування  маломірним
судном (у тому числі водним мотоциклом і подібними до нього суднами),  суднового білета з відміткою в ньому про проходження щорічного технічного огляду, документів на вантаж, що перевозиться, а водієм судна з екіпажем двох і більше осіб – додатково суднової ролі;
-   невідповідності бортового номера судна записам у судновому білеті;
-   відсутності у судноводія довіреності на право керування судном (за відсутності судновласника);
-   виявлення на судні несправностей, за яких заборонена його експлуатація;
-   відсутності на судні встановлених Регістром рятувальних, протипожежних і водовідливних засобів;
-   порушення норм пасажиромісткості та вантажопідйомності, неправильного розміщення вантажу (пасажирів), що викликає крен (диферент);
-   наявності на судні вибухо- та вогненебезпечних вантажів, якщо воно не призначене (не пристосоване) для перевезення цих вантажів або якщо їх перевезення здійснюється разом із пасажирами;
-   якщо прогнозовані та фактичні гідрометеорологічні умови на водоймі небезпечні для плавання суден даного типу.
-   якщо у судноводія є ознаки стану наркотичного чи алкогольного сп’яніння, або порушення координації руху, що можуть вплинути на реакцію під час керування судном.
   У випадку коли судноводій не згоден з висновком відповідальної за випуск особи ця особа робить запис у журналах випуску суден та вахтовому журналі та одразу інформує співробітників Укрморрічінспекції.
3.10. Судна, що прибули на базу в несправному чи аварійному стані,
повинні бути оглянуті з подальшим коротким записом про їх технічний стан у журналі виходу (приходу) суден. Інформація про аварійні судна повідомляється Укрморрічінспекції.
4. Експлуатація плавзасобів и баз стоянок для маломірних (малих) суден в прикордонній смузі або контрольованому прикордонному районі.
4.1. Маломірні (малі) судна (в тому числі судна іноземної належності) протягом 24 годин з часу прибуття у прикордонну смугу або контрольований прикордонний район повинні бути поставлені на облік їх власниками в адміністрації найближчої пристані, причалу або пункту базування у порядку, встановленому обласною державною адміністрацією.
4.2. Посадка і висадка пасажирів, завантаження і розвантаження торговельних  та  маломірних  суден,  інших плавзасобів поза пристанями, причалами і пунктами базування забороняється (за винятком  випадків,  пов'язаних із стихійним лихом, аварією, катастрофою, або з дозволу підрозділу Державної прикордонної служби та погодженням з постійним землекористувачем).
4.3. Випуск маломірних суден, інших плавзасобів у внутрішні води здійснюється адміністрацією пристані, причалу або пункту базування згідно з Інструкцією про порядок обліку  та випуску маломірних суден, інших плавзасобів у внутрішні води України, яка затверджується, обласною державною адміністрацією за погодженням з органами охорони державного кордону, у зоні відповідальності яких вони розташовані.
4.4. Маломірні судна та інші плавзасоби, яки випускаються не за Інструкцією про порядок обліку та випуску маломірних суден, інших плавзасобів у внутрішні води Украйни, отримують дозвіл та інформують відповідні підрозділи Державної прикордонної служби, у зоні відповідальності яких вони перебувають.
4.5. На ділянках рік, по яким проходить державний кордон Украйни, лінією кордону є середина ріки.
4.6. Маломірні судна, інші плавзасоби можуть виходити до середини прикордонної річки у межах водного простору на відстань 500 метрів від причалу без отримання дозволу та інформування відповідних підрозділів Державної прикордонної служби, у зоні відповідальності яких вони перебувають.
4.7. Судноводії зобов’язані на вимогу співробітників прикордонної служби зупинити судно і пред’явити їм судові документи.
5. Режим користування, район плавання
та порядок руху маломірних (малих) суден
5.1. Користування водними об’єктами Луганської області для плавання на них на маломірних (малих) суднах дозволяється у навігаційний період з 1 березня до 1 грудня.
5.2. З урахуванням особливостей погодних умов, які складаються в Луганській області, за поданням регіонального представництва Укрморрічінспекції навігаційний період може бути змінено розпорядженням голови Луганської обласної ради.
5.3. Строки навігації для окремих маломірних (малих) суден у виключних випадках (протипаводкові заходи, рятувально-пошукові роботи, ліквідація техногенних чи екологічних катастроф тощо) можуть бути продовжені з дозволу Укрморрічінспекції.
5.4. Плавання усіх маломірних суден дозволяється тільки у світлий час доби (від сходу до заходу сонця). У виключних випадках, коли маломірне судно з непередбачених обставин (поломка тощо) не мало можливості  у денний період дістатися місця базування, судноводій зобов’язаний рухатися з дотриманням правил несення навігаційних вогнів у відповідності з Правилами судноплавства на внутрішніх водних шляхах України.
5.5. Під час руху маломірні судна повинні дотримуватися Правил
судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, цих Правил, а також інших нормативних документів, що регламентують безпеку судноплавства.
5.6. Під час плавання на безпалубному маломірному судні пасажири та члени екіпажу повинні бути одягнені в рятувальні нагрудники (жилети).
5.7. На водних об’єктах Луганської області, під час руху маломірні судна повинні дотримуватись таких вимог:
-   якщо два моторні судна рухаються прямо або майже прямо назустріч
одне одному, вони повинні розходитися лівими бортами;
-   якщо два моторні судна наближаються перетинаючи курс один одному, то судно, яке бачить інше судно зі сторони правого борту, повинно уступити йому дорогу;
-   якщо два вітрильні судна наближаються так, що виникає загроза зіткнення, одне з них поступається дорогою іншому таким чином:
o   якщо судна йдуть різними галсами, судно, що йде лівим
галсом, повинно звільнити дорогу іншому судну;
o   коли судна прямують однаковими галсами, то судно, що
міститься з навітряного боку, повинно звільнити шлях судну, що міститься з підвітряної сторони;
o   якщо судно, що йде лівим галсом, бачить інше судно з вітряного боку і не може точно визначити, лівим чи правим галсом йде це судно, то воно повинно звільнити йому шлях;
-   якщо моторне судно наближається до вітрильного так, що виникає
загроза зіткнення, то моторне судно повинно дати дорогу вітрильному;
-   перетин курсу іншого судна рекомендується здійснювати за його кормою. Допускається перетин курсу по носу судна за умови, якщо після закінчення маневру перетину до судна, що наближається, залишається не менше  500 м.
-   Судно що обганяє, повинно обходити судно, що обганяють, з лівого борту. Коли місце обгону є досить широким, судно, що обганяє, може також  обходити судно, що обганяють, з правого борту.
5.8. Усі акваторії на яких заборонено судноплавства мають бути огородженні у встановленому порядку. Схеми огородження акваторій погоджуються  з територіальним підрозділом Укрморрічінспекції.
5.9. Забороняється плавання, знаходження та будь яка експлуатація маломірних (малих) суден без отримання дозволу Укрморрічінспекції в акваторіях:
-   Ділянка ріки Сіверський Донець довжиною 1,5км проти течії від греблі Луганської ТЕС. Орієнтиром верхньої границі ділянки є човнова станція Луганської ТЕС на лівому березі та відповідні навігаційні знаки;
-   Ділянка ріки Сіверський Донець довжиною 0,3км за течією від греблі Луганської ТЕС. Орієнтиром нижньої границі ділянки є причал на лівому березі;
6. Особливості експлуатації спортивних суден
6.1. Вихід спортивних суден та плавзасобів для тренувань та змагань дозволяється лише під керівництвом тренера за умови наявності супроводжуючих моторних засобів у світлий час доби з обов’язковою вимогою повернення на базу за один час до заходу сонця.
6.2. Категорично забороняється проведення тренувань на спортивних суднах без супроводу тренера на моторному судні та вихід у плавання спортивних суден усіх видів до закінчення весняного льодоходу і після перших льодових проявів восени.
6.3. На період проведення спортивних заходів установами й організаціями фізкультури та спорту, що є організаторами відповідного заходу, визначаються особи, відповідальні за безпеку людей та плавзасобів, а також з метою забезпечення безпеки плавання спортивних суден огороджується буйками акваторія, у межах якої проводяться змагання, та виставляються рятувальні пости на човнах.
6.4. Підприємства, установи та організації, відповідальні за проведення  фізкультурного, спортивного або іншого масового заходу на воді, повинні отримати дозвіл від територіального підрозділу Укрморрічінспекції, завчасно, не менш ніж за три доби письмово повідомити Державну аварійно-рятувальну службу про місце, час проведення, характер заходу, що планується, загальну кількість учасників та список осіб, які забезпечують охорону життя людей на воді (склад рятувального поста чи екіпаж рятувального судна, засоби зв’язку), а також надати перелік суден, які будуть забезпечувати безпеку такого масового заходу. У разі проведення заходу у прикордонній смузі або контрольованому прикордонному районі отримати дозвіл в органах охорони кордону Державної прикордонної служби України.
6.5. При здійсненні переходу спортивних суден від баз-стоянок до місць проведення змагань і в зворотному напрямку судноводіям необхідно виконувати чинні Правила плавання на внутрішніх водних шляхах України та ці правила. Перехід спортивних, веслових та парусних суден до місця змагань за межами судноплавних трас має здійснюватись під контролем тренерів.
7. Особливості експлуатації водних мотоциклів
7.1. До управління водними мотоциклами допускаються тільки повнолітні дієздатні особи, які мають свідоцтво про право управління маломірним судном з відповідною потужністю двигуна або даним типом судна.
7.2. Надання водного мотоцикла напрокат дозволяється тільки особам, які мають свідоцтво про право управління маломірним судном, а у разі відсутності такого свідоцтва, надання водного мотоцикла напрокат можливе лише за умови присутності та керування таким водним мотоциклом інструктором, який відповідає вимогам, встановленим п.7.1. цих Правил.
7.3. Випуск водних мотоциклів у плавання допускається лише з баз-стоянок, в тому числі  прокатних баз, до яких вони приписані.
7.4. Забороняється передача водних мотоциклів, взятих на прокат однією особою, для користування іншій особі.
7.5. Плавання (їзда) на водних мотоциклах дозволяється тільки у світлий час доби при видимості не менш 1000 метрів.
7.6. Плавання (їзда) на водному мотоциклі дозволяється лише за умови використання водієм і пасажирами водного мотоцикла індивідуальних рятувальних засобів.
7.7. У місцях розміщення масового відпочинку людей на воді (пляжів) плавання водних мотоциклів дозволяється із зовнішньої сторони не ближче 100 метрів від буйкової огорожі пляжу.
7.8. Заправка пально-мастильними матеріалами водних мотоциклів повинна проводитись тільки на території баз для стоянки маломірних (малих) суден та в спеціально відведених для того місцях.
7.9. Тренування на спортивних водних мотоциклах дозволяється тільки в спеціально відведених для занять водно-моторним спортом акваторіях. Плавання у такому випадку дозволяється на відстані, достатній для того, щоб спостерігати за рухом такого водного мотоциклу з берегу.
7.10. Тренування на спортивних водних мотоциклах дозволяється тільки за наявності чергового катера для надання, на випадок необхідності, допомоги водію водного мотоцикла або наявності договору між власником водного мотоцикла і рятувально-водолазною службою про забезпечення рятувальних дій.
8. Особливості експлуатації прокатних баз
8.1. Прокатні бази створюються та експлуатуються відповідно до вимог, встановлених Правилами безпечної експлуатації баз для стоянки маломірних (малих) суден, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 16 липня 2004 року № 642.
8.2. Для експлуатації прокатної бази необхідна реєстрація у порядку, встановленому чинним законодавством, як суб’єкта підприємницької діяльності. Для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів річковим і морським транспортом необхідно отримати відповідну ліцензію, а також свідоцтво про рівень підготовки на виконання діяльності з надання певних послуг при перевезенні пасажирів водним транспортом та організації розваг на воді з використанням підйомно-буксирувальних систем (парашут, дельтаплан, пароплан тощо), видане відповідним Регістром судноплавства України.
8.3. Експлуатація прокатної бази у разі відсутності або закінчення терміну дії необхідних документів забороняється.
8.4. Окрім вимог, дотримання яких визначено Правилами безпечної експлуатації баз для стоянки маломірних (малих) суден, прокатна база повинна мати:
-   доріжки безпеки - ділянка акваторії, огороджена з двох боків фалами із закріпленими на них кольоровими поплавками на відстані в глибину акваторії погоджену територіальним підрозділом Укрморрічінспекції. Поплавки повинні мати величину та колір, які забезпечують їх видимість в умовах поганої видимості. Ширина доріжок повинна бути не менше 10 метрів, а всередині доріжки повинен бути розташований фал з поплавками, який розділятиме доріжки на дві рівні частини. В одній частині повинен здійснюватися вихід маломірних суден, в другій – вхід. На відстані погоджену територіальним підрозділом Укрморрічінспекції від зовнішнього кінця доріжок повинні бути розташовані буї, які визначають кордони включення - виключення двигунів маломірних суден або зниження швидкості;
-   стенд, на якому знаходиться інформація про прокатну базу, особу, відповідальну за діяльність прокатної бази, правила випуску суден, правила користування суднами, інструкція з техніки безпеки, інформація щодо попередження нещасних випадків та надання першої допомоги потопаючому, інструкція про порядок передання інформації про надзвичайні події та аварійні випадки з маломірними суднами.
8.5. На прокатній базі забороняється:
-   надавати в прокат самохідні чи моторні маломірні судна особам, які не мають права управління такими суднами;
-   надавати в прокат маломірні судна особам, які знаходяться в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
-   надавати в прокат маломірні судна дітям до 18 років;
-   випуск людей на маломірних суднах без індивідуальних рятувальних засобів
-   випуск суден, якщо фактична та прогнозована гідрометеообстановка на водоймі небезпечна для плавання суден даного типу.
8.6. Гребні судна, водні велосипеди видаються напрокат особам, яким виповнилося 16 років, а моторні судна, водні мотоцикли і вітрильні судна - особам, яким виповнилося 18 років і які мають свідоцтва про право управління моторними чи вітрильними суднами відповідної категорії. Користуватися гребними суднами і водними велосипедами, моторними і вітрильними суднами особам, яким не виповнилося відповідно 16 та 18 років, дозволяється під наглядом батьків, тренерів чи викладачів під час навчання. Відповідальність за порушення цих Правил у такому випадку покладається на батьків, тренерів та викладачів.
8.7. Забороняється здійснювати прокат маломірних суден поза прокатними базами, які створені та експлуатуються відповідно до вимог чинного законодавства України та цих Правил.
9. Особливості експлуатації надводних та підводних переходів
9.1. Власники підводних і надводних переходів повинні забезпечити безпечну експлуатацію плавзасобів, шляхом облаштування акваторії інформаційними, попереджувальними і заборонними навігаційними знаками.
9.2. Навігаційні знаки встановлюються згідно схеми погодженої в Укрморрічінспекції за рахунок власників підводних і надводних переходів.
10. Техніка безпеки та охорона життя людей на воді
10.1. Вихід маломірних суден у плавання дозволяється за сприятливих погодних умов;  технічної справності судна; наявності устаткування та спорядження, переліченого у документах класифікаційного товариства, наявності діючих суднових документів та відповідного свідоцтва (диплому) про право управління судном.
10.2. Категорично забороняється плавання на маломірних суднах за наявності у них наступних несправностей:
-   наявність наскрізних пробоїн корпусу судна незалежно від їх місцезнаходження;
-   відсутність або розгерметизація гермовідсіків та (або) повітряних ящиків судна;
-   відсутність передбачених конструкцією деталей кріплення рульового пристрою або пошкодження його складових частин, або незабезпечення надійності його роботи;
-   наявність витоків палива, вібрації, відсутність або несправність глушника, пошкодження системи дистанційного керування двигуном, незабезпечення надійного включення (виключення) реверс-редуктора, несправність блокування запуску двигуна (мотора) при включеному реверсі;
-   невідповідність нормам комплектації та обладнання судна, зазначеним в судновому квитку;
10.3. У разі аварійного випадку з маломірними (малими) суднами необхідно скласти акт про випадок, додавши до нього відповідну схему руху, та повідомити про це найближчий структурний підрозділ Укрморрічінспекції.
10.4. Рятувальні засоби, що використовуються на маломірних суднах, повинні бути технічно справні, цілі, без тріщин і розривів, мати відтінок оранжевого кольору. Білою фарбою на них наносяться реєстраційний номер або назва судна, якому вони належать, дата останнього та наступного випробування.
10.5. Для проведення з маломірних суден водолазних робіт воно повинне бути обладнане пристроями для спуску і підйому водолаза, зв'язку з ним та поданню сигналів під час роботи під водою. При проведенні водолазних робіт на маломірному судні встановлюється жорсткий макет прапора «А» висотою не менше 1 м , розміщений у належному місці на висоті, на якій він видимий звідусіль удень і вночі.
10.6. Судноводій повинен знати та пам'ятати, що у всіх випадках, які не передбачені цими Правилами, він має вживати всіх заходів, продиктованих практикою судноплавства для забезпечення безпечного плавання та попередження нещасних випадків на воді, враховуючи те, що ці Правила не звільняють його від відповідальності за наслідки, які можуть виникнути від невжиття таких заходів.
11. Охорона навколишнього природного середовища під час користування маломірними суднами
11.1. Власники і судноводії маломірних суден, а також власники баз для стоянки маломірних (малих) суден, причалів, спортивних баз та стоїчних причалів зобов’язані не допускати дій, що завдають шкоди навколишньому природному середовищу, вимагати цього від інших осіб і своєчасно інформувати відповідні організації та установи або чергового Укрморрічінспекції про виявлені недоліки та порушення.
11.2. Забороняється здійснювати заправку маломірних (малих) суден пально- мастильними матеріалами на плаву та зливати у воду пально-мастильні матеріали, викидати промаслене ганчір'я та інші відходи і сміття.
11.3. З метою посилення охорони навколишнього природного середовища від забруднення та охорони рибних запасів рух маломірних суден, крім суден контролюючих органів, а також суден, які здійснюють господарське забезпечення відповідних територій, забороняється:
-   на ділянках, відведених органам промислового рибальства, та нерестовищах;
-   в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду в нерестовий заборонений період;
-   в місцях знаходження водозаборів та станцій перекачування води.
   Вказані ділянки та інші заборонені для руху маломірних суден акваторії повинні бути погоджені з начальником структурного підрозділу Укрморрічінспекції та обставлені інформаційними знаками за рахунок рибодобувних організацій, власників заповідників, заказників, водозаборів, станцій перекачування води та інших власників.
12. Відповідальність
12.1. Юридичні та фізичні особи, які допустили порушення цих Правил, несуть відповідальність у встановленому чинним законодавством України порядку.
12.2. Якщо порушення цих Правил стало причиною організації ря

Оффлайн Kep

12.2. Якщо порушення цих Правил стало причиною організації рятувальної операції на воді, то усі витрати, які пов'язані з цією операцією, відшкодовує винна особа.
12.3. Відповідальність за забезпечення безпеки плавання маломірних (малих) суден несуть особи, яким належать вказані судна  або які використовують їх на інших умовах.
12.4. Особи, які користуються маломірним (малими) суднами, взятим напрокат, несуть відповідальність за порушення цих Правил нарівні з власниками маломірних (малих) суден.
12.5. Маломірні (малі) судна, затримані як такі, що не відповідають вимогам безпеки плавання, а також наносять шкоду навколишньому середовищу під час їх експлуатації, або вилучені в осіб, які перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння, утримуються на обладнаних штрафних майданчиках адміністрацією бази-стоянки за рахунок власників.

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
П 2.4 и 2.5 я так полагаю для того, чтобы загнать всех на новую базу к Лодочнику??? А как быть что я вожу свою лодку в багажнике? Я должен тоже быть приписан к причалу, и писать его номера на транце?

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
И сколько это всё будет стоить? Права на управление любой лодкой в Киеве стоит получить 3200 грн. И только там!
Будет ли обучение и выдача всех документов в Луганске? (как это было раньше).

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
А вообще все понятия о выпуске маломерных судов с баз стоянок ИМХО, это всё совковый архаизм. Частная лодка, катер и что либо ещё. это личное траспортное средство (если это не под бизнес). И любой гражданин имеет право перемещаться на них без ограничений. Для чего нужны базы стоянки? Только драть бабки (кроме случаев владения больших судов, которые возить нет возможности и желания). Как быть обычным рыболовам? Ловить рыбу только в Счастье? Сегодня в одной из веток на этом форуме была статья о новой стоянке в Весёлой горе. Там Лодочник якобы говорит что всё это будет бесплатно, у меня есть другая информация!!! Неплохо бы уже "вчера" выложить официальные правила и условия стоянки там, с ценами. В статье о новой стоянке Лодочника он говорит что в области пока нет лодочных баз, а как же Красный яр, там ходят слухи о ценах и правилах вступления в кооператив Лодочника очень противоречивые!!! И не для простых смертных.
П.С. Это всё только слухи, посему ждём официальных комментариев.

Оффлайн asteriks

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 334
  • Лайков: 11
  • Пол: Мужской
  • Луганск, Восток
По пункту 2.7, объясните, какая разница между грузоподъемностью до 225кг. если лодка надувная гребная (без транца) будет к примеру грузоподъемностью 300кг (3 местная), зачем на нее документы, что она быстрее плавает или ее можно использовать в коммерческих целях???Зачем вообще на лодки без транцев документы???
Вон, родственники живут в Америке, так там если лодка имеет двигатель больше 15л/с, то только тогда надо документы, и то на мотор.Во всех остальных случаях ни документы, ни права не нужны. Страна у нас в "натуре" клевая!!

Оффлайн grigoriy

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1150
  • Лайков: 24
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
5.1. Користування водними об’єктами Луганської області для плавання на них на маломірних (малих) суднах дозволяється у навігаційний період з 1 березня до 1 грудня.
5.2. З урахуванням особливостей погодних умов, які складаються в Луганській області, за поданням регіонального представництва Укрморрічінспекції навігаційний період може бути змінено розпорядженням голови Луганської обласної ради.                                                                                     ВОПРОС---Как изменение навигационного периода будет доноситься общественности???

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
Да и не до конца понятна рыбалка в погранзоне (впадение Деркула - Поповка) Если нет оф. стоянок, получается низзя вообще?
Раньше было что-то типа разрешения пограничников на нахождение в зоне, сейчас только по телефону каждый раз предупреждать?
Да и наконец разрулить вопрос о навигации с 1 марта по 1 декабря, тогда как Рыбоохорона накладыват запрет на передвижение всех плавсредств в нерест, это как понимать?

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
Короче без лишних разговоров мои предложения:
1. Все пункты о базах стоянках убрать для категории маломерных судов например с мотором до 15 Л.С.
2. То же о журнале регистрации выходов по ним. (ну типа того)
3. Поднять вопрос о регистрации и выдаче прав на управление именно в Луганске, т.к. в Киеве сейчас полная Опа.!
4. Решить наконец вопрос о рыбалке с лодки в период нереста, и просто покатушками с 1.03 по 1.12! (чей указ главнее к исполнению, безмозглое переписывание из года в год приказов РИ, или решение Обл. совета)
Н у пока всё ещё подумаю...

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
Вон, родственники живут в Америке, так там если лодка имеет двигатель больше 15л/с, то только тогда надо документы, и то на мотор.Во всех остальных случаях ни документы, ни права не нужны. Страна у нас в "натуре" клевая!!
Во всём Мире так, наши законы и правила это всё постсовковый архаизм!

Оффлайн tiko.ld

  • Старожил
  • ****
  • Сообщений: 173
  • Лайков: 0
  • Пол: Мужской
  • Местоположение: Луганск
В Польше громадная индустря по строительству и продаже на весь мир лодок и яхт, строят даже в городах где озёр даже нет, и считаются лучшими яхтами в мире, а у нас проект одобрен регистром, тех надзор за строительством и т.д. Такого нет даже в России. И Польша имеет колоссальные доходы от продажи и аренды яхт, а мы имея 2 моря под задницей не можем привести лодку в Крым, т.к. там приписка к причалу, судовая роль, погранцы и т.д. Так и будем летать в Турцию к себе на яхту, там её иметь дещевле чем у нас зарегистрировать надувастик, отакЭ.

Оффлайн Kep

П 2.4 и 2.5 я так полагаю для того, чтобы загнать всех на новую базу к Лодочнику??? А как быть что я вожу свою лодку в багажнике? Я должен тоже быть приписан к причалу, и писать его номера на транце?

Наказ Міністерства транспорту України №642 від 16 липня 2004р. «Правила безпечної експлуатації баз для стоянки маломірних (малих) суден»

Оффлайн Kep

И сколько это всё будет стоить? Права на управление любой лодкой в Киеве стоит получить 3200 грн. И только там!
Будет ли обучение и выдача всех документов в Луганске? (как это было раньше).

Я думаю что раза в 2 дешевле и быстрей будет. Руководство Укрморечинспекции настроено упростить правила выдачи удостоверений без потери качества обучения. 

Оффлайн Kep

А вообще все понятия о выпуске маломерных судов с баз стоянок ИМХО, это всё совковый архаизм. Частная лодка, катер и что либо ещё. это личное траспортное средство (если это не под бизнес). И любой гражданин имеет право перемещаться на них без ограничений. Для чего нужны базы стоянки? Только драть бабки (кроме случаев владения больших судов, которые возить нет возможности и желания). Как быть обычным рыболовам? Ловить рыбу только в Счастье? Сегодня в одной из веток на этом форуме была статья о новой стоянке в Весёлой горе. Там Лодочник якобы говорит что всё это будет бесплатно, у меня есть другая информация!!! Неплохо бы уже "вчера" выложить официальные правила и условия стоянки там, с ценами. В статье о новой стоянке Лодочника он говорит что в области пока нет лодочных баз, а как же Красный яр, там ходят слухи о ценах и правилах вступления в кооператив Лодочника очень противоречивые!!! И не для простых смертных.
П.С. Это всё только слухи, посему ждём официальных комментариев.

База стоянка осуществляет выпускной режим и транзитным судам. Т.е. Вы можете спустить судно на любой "базе" Украины. Для этого не обязательно иметь собственный эленг на её территории. Вы собственник судна а "база" (Наказ Міністерства транспорту України №642 від 16 липня 2004р. «Правила безпечної експлуатації баз для стоянки маломірних (малих) суден»), это комплекс сооружений обеспечивающий безопасную работу водного транспорта.